
🗣 09. H.I.G에서 읽어본 Inclusion
본 내용은 H.I.G - Foundations - Inclusion을 편역한 것입니다.
1) 포함
inclusive 앱은 사람들을 존중하는 의사소통을 우선시하고 모든 사람이 접근하고 이해할 수 있는 방식으로 콘텐츠와 기능을 제공하여 사람들을 최우선으로 한다.
포괄적인 앱을 설계하는 데 도움이 되도록 사용할 단어와 이미지 그리고 제공할 경험을 검토하며 아래의 목표를 고려하라. 모든 디자인이 그렇듯, 포괄적인 앱을 제대로 디자인하는 데에는 시간이 걸린다. 이 과정을 통해 다른 사람들이 어떻게 생각하고 느끼는지에 대해 생각을 해보고, 지식과 이해해 대해 열려있는 생각을 가져라.
An inclusive app puts people first by prioritizing respectful communication and presenting content and functionality in ways that everyone can access and understand.
To help you design an inclusive app, consider the following goals as you review the words and images you use and the experiences you offer.
As with all design, designing an inclusive app is an iterative process that takes time to get right. Throughout the process, be prepared to examine your assumptions about how other people think and feel and be open to evolving knowledge and understanding.
2) 디자인별 포함
잘 디자인된 앱의 핵심은 단순하고 직관적인 경험을 제공한다는 것이다. 직관적인 경험을 디자인하기 위해서는 사람들의 목표와 관점을 조사하는 것부터 시작해서 사람들의 공감을 불러일으키는 콘텐츠를 제시할 수 있다.
공감은 다양한 관점을 가진 사람들이 자신이 만든 콘텐츠와 경험에 어떻게 반응할 수 있는지 이해하는데 도움이 되기 때문에 중요한 역할을 한다. 예를 들어, 어떤 관점에서 앱에 있는 단어나 이미지가 이해할 수 없거나 의도하지 않은 의미를 갖고 있다는 것을 발견할 수 있다.
비록 개개인의 관점은 독특하고 다양하지만, 모든 관점은 모든 사람이 공유하는 인간의 특성과 경험에서 비롯된다.
- 나이
- 성별과 성 정체성
- 인종과 민족
- 섹슈얼리티
- 물리적 속성
- 인지속성
- 영구적, 일시적, 상황적 장애
- 언어와 문화
- 종교
- 교육
- 정치적 또는 철학적 의견
- 사회경제적 맥락
다양한 관점을 통해 앱을 검토할 때 작업을 단순히 콘텐츠 검색하는 것만으로 끝나게 하지 마라. 어떠한 앱도 공격적인 내용이나 경험을 포함해서는 안되며 공격적이지 않다고 포괄적인 앱은 아니다. 포함에 집중해야 하는 것은 잠재적으로 공격적인 콘텐츠를 피하는데 도움이 될 뿐만 아니라 모든 사람이 즐길 수 있는 환영받는 경험을 만드는데 도움이 될 수 있다.
As you examine your app through different perspectives, avoid framing the work as merely a search for content that might give offense. Although no app should contain offensive material or experiences, an inoffensive app isn’t necessarily an inclusive app. Focusing on inclusion can help you avoid potentially offensive content while also helping you create a welcoming experience that everyone can enjoy.
3) 환영 언어
쉽고 포괄적인 언어를 사용하는 것은 사용자들에게 앱을 쉽게 이해할 수 있도록 도와준다. 주의 깊게 검토하여 글을 작성하여 사람들을 배제하지 않는지 확인하라. 카피라고 알려진 직접적이고, 이해하기 쉽고, 포괄적인 텍스트를 쓰기 위한 몇 가지 팁이 있다.
다른 관점에서 톤을 고려해 보아라. 일반적으로 사용하는 단어로 의사소통을 하는 경우가 있다. 비록 앱이 다른 의사소통 스타일을 사용하지만 사용하는 톤이 의도치 않게 다른 메시지로 전달될 수 있다. 예를 들어 학문적인 톤은 앱에서 높은 수준의 교육만을 반기는 것처럼 보일 수 있다. 앱의 스타일을 찾기 위해 명확하고, 직설적이고, 존경심을 가져야 한다.
사람들을 어떻게 지칭하는지 주목하라. 일반적으로는 사람들에게 직접 말을 걸도록 사용하는 것이 좋다. 사람들을 간접적으로 언급하는 것은 사용자로 하여금 앱이 멀고 달갑지 않게 느껴지도록 할 수 있다. 또한 앱이나 회사를 대표하기 위해 ‘우리’와 같은 단어를 사용하는 것을 고려하라. 그렇지 않으면 모욕적이거나 들먹이는 관계로 비칠 수 있다.
전문적이거나 전문적인 용어를 정의하지 않고 사용하는 것을 피하라. 전문적이거나 전문적인 용어를 사용하는 것은 글을 간결하게 만들 수 있지만 해당 용어를 모르는 사람들에게 소외감을 유발한다. 만약 그런 용어를 사용해야 한다면 먼저 용어를 정의하고 사람들이 쉽게 찾을 수 있도록 해야 한다. 전문적인 용어를 안다 해도 쉬운 언어를 사용하는 것이 번역에 용이하다.
구어체 표현을 쉽게 대체하라. 구어체 표현은 종종 문화적이고 번역하기 어려울 수 있다. 예를 들어 땅콩 갤러리와 할아버지에서 나온 용어들은 억압적인 맥락에서 발생했으며 사람들을 배제한다. 구어체가 배제적인 의미를 갖고 있지 않을 때도 이해하지 못하는 사람들을 배제하는 것이 된다.
유머를 포함하기 전에 신중하게 생각하라. 유머는 매우 주관적이고 구어체 표현과 유시하여 한 문화에서 다른 문화로 번역하기 어렵다. 앱에 유머를 포함한다면 이해하지 못한 사람들을 혼랍스럽게 하고 반복되면 사용자로 하여금 짜증을 유발할 수 있다.
Using plain, inclusive language welcomes everyone and helps them understand your app. Carefully review the writing in your app to make sure that your tone and words don’t exclude people. Here are a few tips for writing text — also known as copy — that’s direct, easy to understand, and inclusive.
Consider the tone of your copy from different perspectives. The style of your writing communicates almost as much as the words you use. Although different apps use different communication styles, make sure the tone you use doesn’t send messages you don’t intend. For example, an academic tone can make an app seem like it welcomes only high levels of education. As you seek the style that’s right for your app, be clear, direct, and respectful.
Pay attention to how you refer to people. It typically works well to use you and your to address people directly. Referring to people indirectly as users or the user can make your app feel distant and unwelcoming. Also, consider reserving words like we and our to represent your app or company; otherwise, these terms can suggest a personal relationship with people that might be interpreted as insulting or condescending.
Avoid using specialized or technical terms without defining them. Using specialized or technical terms can make your writing more succinct, but doing so excludes people who don’t know what the terms mean. If you must use such terms, be sure to define them first and make the definitions easy for people to look up. Even when people know the definition of a specialized or technical term in a sentence, the sentence is easier to read — and translate — when it uses plain language instead.
Replace colloquial expressions with plain language. Colloquial expressions are often culture-specific and can be difficult to translate. Worse, some colloquial phrases have exclusionary meanings you might not know. For example, the phrases peanut gallery and grandfathered in both arose from oppressive contexts and continue to exclude people. Even when a colloquial phrase doesn’t have an exclusionary meaning, it can still exclude everyone who doesn’t understand it.
Consider carefully before including humor. Humor is highly subjective and — similar to colloquial expressions — difficult to translate from one culture to another. Including humor in your app risks confusing people who donʼt understand it, irritating people who tire of repeatedly encountering it, and insulting people who interpret it differently. For additional writing guidance, see Writing inclusively.
4) 좋은 접근성
접근 가능한 앱은 사람들이 사용하기 전에 특정 기술이나 지식을 가질 필요가 없으며 지간이 지남에 따라 사람들이 이해를 더욱 할 수 있는 명확한 경로를 제공한다.
앱이 다양하고 강력한 기능을 제공하던 하나의 간단한 작업을 수행하던 접근하기 쉽게 만드는 방법은 두 가지가 있다.
- 명확하고 간단한 인터페이스를 제시하라
각 플랫폼의 다른 앱에 맞는 간단한 인터페이스를 설계하는 데 도움을 주려면 비전 OS 설계, iOS 설계, iPadOS 설계, macOS 설계, watchOS 설계, tvOS 설계를 참조하면 된다.
- 앱을 어떻게 사용하는지 배울 수 있는 방법을 개발하라.
앱을 처음 사용하는 사람들이 원하는 내용으로 바로 건너뛸 수 있도록 하며 단계적인 접근을 할 수 있도록 도와주는 경험을 제공하라. 온보딩을 예로 들 수 있다.
An approachable app doesn’t require people to have particular skills or knowledge before they can use it, and it gives people a clear path toward deepening their understanding over time.
Whether your app provides a range of powerful functions or performs one simple task, here are two ways to make it approachable.
- Present a clear, straightforward interface. To help you design a simple interface that fits in with other apps on each platform, see Designing for visionOS, Designing for iOS, Designing for iPadOS, Designing for macOS, Designing for watchOS, and Designing for tvOS.
- Build in ways to learn how to use your app. Consider designing a first-launch experience that helps people who are new to your app take a step-by-step approach while letting others skip straight to the content they want. For guidance, see Onboarding.
5) 성 정체성
역사를 통해, 전 세계의 문화들은 여성과 남성의 이분법적인 구분을 넘어 확장되는 자아 정체성과 표현의 스펙트럼을 인식해 왔다.
특정 성별에 대한 불필요한 언급을 피함으로써 모든 사람이 앱에서 환영을 받는 것을 느낄 수 있도록 도움을 줄 수 있다. 예를 들어 “가입자가 자신의 레시피를 그녀 혹은 그의 공유 폴더에 게시할 수 있습니다.” 대신 “가입자는 자신의 레시피를 본인의 공유 폴더에 게시할 수 있습니다.”로 수정할 수 있다. 또한 불필요한 ‘그녀’ 혹은 ‘그’와 같은 성별 대명사를 사용하지 않고 ‘가입자’와 같은 단어를 사용하여 문장이 포괄적으로 유지될 수 있도록 도와준다.
특정 성별에 대한 불필요한 언급의 또 다른 예로는 아바타, 이모지 등을 들 수 있다. 모든 사람을 환영하기 위해, 사람들에게 정확하게 그들을 나타내는 아바타와 이모지를 만드는데 필요한 도구를 제공한다. 일반적인 사람이나 사람을 묘사하는 것이 필요할 때, 일반적인 사람은 남자나 여자가 아닌, 성별이 없는 인간 그 자체를 강화하기 위해 일반적인 사람의 이미지를 활용하는 것이다. SF 심벌은 여기에 표현된 인물, 그리고 기호와 같이 사용할 수 있는 많은 이모지를 제공한다.

Throughout history, cultures around the world have recognized a spectrum of self-identity and expression that expands beyond the binary variants of woman and man.
You can help everyone feel welcome in your app by avoiding unnecessary references to specific genders. For example, a recipe-sharing app that uses copy like “You can let a subscriber post his or her recipes to your shared folder” could avoid unnecessary gender references by using an alternative like “Subscribers can post recipes to your shared folder.” In addition to using the gender-neutral noun “subscribers,” the revised copy avoids the unnecessary singular pronouns “his” and “her,” helping the sentence remain inclusive when it’s localized for languages that use gendered pronouns.
Another example of an unnecessary reference to a specific gender is in an avatar, emoji, or glyph. To welcome everyone, give people the tools they need to create avatars and emoji that represent them accurately. When it’s necessary to depict a generic person or people, use a nongendered human image to reinforce the message that generic person means human, not man or woman. SF Symbols provides many nongendered glyphs you can use, such as the figure and person symbols shown here:
대부분의 앱은 사용자의 성별을 필요로 하지 않는다. 그러나 몇몇 건강 혹인 법적인 이유에서 필요로 하는 경우가 있다. 남성과 여성을 이분법적으로 구별하는 것 대신 포괄적인 옵션을 제공하는 것을 고려해 볼 필요가 있다. 이러한 상황에서 사람들이 사용하는 대명사를 지정하여 필요할 때 적절하게 사용할 수 있다.
Most apps don’t need to know a person’s gender, but if your app requires this information — such as for health or legal reasons — consider providing inclusive options, such as nonbinary, self-identify, and decline to state. In this situation, you could also let people specify the pronouns they use so you can address them properly when necessary.
6) 사람들과 설정
인간의 다양성을 묘사하는 것은 앱이 모든 사람을 환영할 수 있는 가장 눈에 띄는 방법 중 하나이다. 사람들이 앱, 그와 관련된 자료 안에서 자신과 같은 다른 사람들을 인식할 때, 그들은 소외감을 덜 느끼고 그 앱으로부터 이익을 얻을 것이라 생각할 수 있다.
사람들을 나타내는 복사본과 이미지를 만들 때, 다양한 인간의 특성과 활동을 묘사하라. 예를 들어 피트니스 앱은 다른 인종, 체형, 나이 및 신체적 능력을 가진 사람들이 보여주는 운동 동작을 특징으로 할 수 있다. 일반적인 작업을 묘사할 필요가 있다면 남성 의사나 여성 간호사만 보여주는 것과 같은 정형화된 표현을 피하는 것이 좋다.
또한, 당신이 보여주는 설정과 물건을 검토하라. 예를 들어, 높은 수준의 풍요로움을 보여주는 것은 어떤 시나리오에서 의미가 있을 수 있지만, 어떤 경우에는 달갑지 않고 앱이 작동하지 않는 것처럼 보일 수 있다. 앱에서 의미가 있을 때, 대부분의 사람들에게 익숙한 장소, 집, 활동, 물품을 보여주어라.
Portraying human diversity is one of the most noticeable ways your app can welcome everyone. When people recognize others like themselves within an app and its related materials, they’re less likely to feel excluded and can be more likely to think they’ll benefit from the app.
As you create copy and images that represent people, portray a range of human characteristics and activities. For example, a fitness app could feature exercise moves demonstrated by people with different racial backgrounds, body types, ages, and physical capabilities. If you need to depict common occupations, avoid stereotypical representations, such as showing only male doctors or female nurses.
Also review the settings and objects you show. For example, showing high levels of affluence might make sense in some scenarios, but in other cases it can be unwelcoming and make an app seem out of touch. When it makes sense in your app, prefer showing places, homes, activities, and items that are familiar and relatable to most people.
7) 고정관념 피하기
모든 사람들은 편견과 고정관념을 갖는다. 종종 무의식 중에 갖기도 하는데, 그러한 것들이 생각에 어떤 영향을 미치는지 발견하는 것은 어려울 수 있다. 목표 지향적인 디자인의 목표는 이러한 편향을 알아차리게 하여 디자인을 결정하는 데 있어 인식할 수 있게 하는 것이다.
예를 들어, 앱을 고려하는 것은 다양한 가족 구성원의 계정 액세스를 관리하는데 도움이 될 수 있다. 만약 이 앱이 여성, 남성 그리고 그들의 생물학적 자녀와 같은 가족에 대한 고정관념적 정의를 사용한다면 해당 관점을 그대로 전달할 가능성이 높아진다. 왜냐하면 앱들은 가족 구성원의 좁은 정의에 맞는다고 가정하고 가족은 다른 모든 사람을 제외한다.
계정 엑세스 앱에서 가정한 것이 명백한 실수처럼 보일 수 있지만, 모든 가정이 그렇게 쉽게 발견되지 않는다는 것을 깨닫는 것이 중요하다. 예를 들어, 사람들의 신원에 대해 확인할 수 있는 보안 질문을 선택하도록 도울 수 있다.
- 대학 수업에서 가장 좋아하는 과목은?
- 첫 차는 어떻게 만들어졌나요?
- 무지개를 처음 봤을 때 든 기분은?
몇몇 관점에서 보아 이러한 질문은 일반적이라고 볼 수 있다. 그러나 모두 경험에 의한 것이다. 맥락별 경험을 사용하여 무언가를 전달하는 것은 그 맥락을 공유하지 않고, 효과적으로 배제하는 모든 사람들에게 유용하지 않다. 위에서 문화와 능력에 대한 질문의 대안을 제시하려면 좀 더 보편적인 경험을 참조할 수 있다.
- 가장 좋아하는 취미는?
- 첫 친구의 이름은?
- 무엇이 본인을 가장 잘 묘사하는가?
일반화는 인간 관점의 다양성을 반영할 수 없기 때면에, 고정관념이나 가정에 기초한 설계 결정은 필연적으로 배제할 수 없게 된다. 가정을 피하고 포함에 집증 하면 모두에게 이익이 되는 경험을 만들 수 있다.
Everyone holds biases and stereotypes — often unconsciously — and it can be challenging to discover how they affect your thoughts. A goal of inclusive design is to become aware of your biases and generalizations so you can recognize where they might influence your design decisions.
For example, consider an app that helps people manage account access for various family members. If this app uses a stereotypical definition of family — such as a woman, a man, and their biological children — it’s likely to communicate this perspective in its copy and images. Because the app assumes that people’s families fit this narrow definition, it excludes everyone whose family is different.
Although the assumption made in the account-access app might seem like an obvious mistake, it’s important to realize that not all assumptions are so easy to spot. For example, consider an app that requires people to choose security questions they can answer for future identity confirmation, such as:
- What was your favorite subject in college?
- What was the make of your first car?
- How did you feel when you first saw a rainbow?
From some perspectives these questions refer to commonplace events, but all are based on experiences that not everyone has. Using a context-specific experience to communicate something is useless for everyone who doesn’t share that context and effectively excludes them. To create alternatives to the culture- and capability-specific questions above, you might reference more universal human experiences like:
- What’s your favorite hobby?
- What was the name of your first friend?
- What quality describes you best?
Basing design decisions on stereotypes or assumptions inevitably leads to exclusion because generalizations can’t reflect the diversity of human perspectives. Avoiding assumptions and instead concentrating on inclusion can help you craft experiences that benefit everyone.
8) 접근성
포괄적인 앱은 모두에게 접근 가능하다. 사람들은 보이스 오버, 디스플레이 조정, 자막, 스위치 제어, 화면 말하기와 같은 애플의 접근성 기능을 사용하여 개개인에 맞게 설정을 한다. 따라서 이러한 부분은 반드시 앱에 반영되어야 한다.
또한 어떤 장애라도 누군가가 앱을 사용하고 싶어 하지 않을 수 있다는 가정을 피해야 한다. 이와 같은 가정은 잠재 고객을 제한하는 디자인으로 이어질 수 있다. 대조적으로 모든 환경에서 접근가능하게 한다면 모두에게 동일한 경험의 기회를 제공할 수 있다.
모두가 앱을 즐길 수 있기 위해서는 아래의 사항들을 기억해야 한다.
- 각각의 장애는 하나의 스펙트럼이다. 예를 들어, 시각 장애는 저시력에서 완전한 실명까지 다양하며 색맹, 흐릿한 시력, 빛의 민감성, 그리고 주변 시력의 상실과 같은 것들을 포함한다.
- 누구나 장애를 겪을 수 있다. 이러한 장애는 나이, 시기가 모두 다양하다. 짧은 상황에 청력을 잃을 수 있으며, 순간적인 장애일 수 있다. 기차 소리를 듣지 못하는 장애와 같은 것들은 모두에게 다양한 상황에서 영향을 미친다.
모든 능력을 갖춘 사람들을 환영하는 콘텐츠를 설계할 때 다음의 팁을 고려하라.
- 장애가 있는 사람들을 배제할만한 이미지와 언어를 사용하지 마라. 예를 들어 장애가 있는 사람들을 포함하는 것은 다양성을 표시하는데 도움이 되며, 부정적인 자질을 표현하기 위해 장애를 사용하는 언어를 피할 수 있다.
- 글을 쓸 때 우선 장애를 가진 사람들을 고려하라. 그들의 장애에 대해 설명하기 전 그들의 성취나 목표에 대해 우선적으로 언급할 수 있다. 만약 특정 사람이나 공동체에 대해 글을 쓴다면 그들이 어떻게 그들의 정체성을 갖는지 확인하라.
- 단순성과 인지성을 우선시하라. 작업을 수행하기 쉽게 만드는 친숙하고 일관된 상호작용을 선호하고 시각, 청각 또는 촉각을 사용해서 모두가 콘텐츠를 인지할 수 있도록 보장하라.
An inclusive app is accessible to everyone. People rely on Apple’s accessibility features — such as VoiceOver, Display Accommodations, closed captioning, Switch Control, and Speak Screen — to customize their devices for their individual needs, so it’s essential to support these features in your app.
It’s also essential to avoid assuming that any disability might prevent someone from wanting to use your app. Making an assumption like this can result in designs that limit an app’s potential audience. In contrast, when you make each app experience accessible, you give everyone the opportunity to benefit from your app in ways that work for them.
To help you design an app that everyone can enjoy, remember that:
- Each disability is a spectrum. For example, visual disabilities range from low vision to complete blindness, and include things like color blindness, blurry vision, light sensitivity, and peripheral vision loss.
- Everyone can experience disabilities. In addition to disabilities that most people experience as they age, there are temporary disabilities — like short-term hearing loss due to an infection — and situational disabilities — like being unable to hear while on a noisy train — that can affect everyone at various times.
As you design content that welcomes people of all abilities, consider the following tips.
Avoid images and language that exclude people with disabilities. For example, include people with disabilities when you represent a variety of people, and avoid language that uses a disability to express a negative quality.
Take a people-first approach when writing about people with disabilities. For example, you could describe an individual’s accomplishments and goals before mentioning a disability they may have. If you’re writing about a specific person or community, find out how they self-identify; for more guidance, see Writing about disability.
Prioritize simplicity and perceivability. Prefer familiar, consistent interactions that make tasks simple to perform, and ensure that everyone can perceive your content, whether they use sight, hearing, or touch.
To learn more about making your app accessible, see Accessibility.
9) 언어
사람들은 그들의 기기를 그들에게 커스터마이징화 하려고 기대하는데, 언어와 날짜, 시간, 돈과 같은 가치를 포함한다. 세계의 청중을 환영하기 위해, 국제화라고 불리는 프로세스를 통해 그들의 언어와 지역을 설정한다. 번역된 글들과 장소들을 제공하여 이를 도울 수 있다.
포괄적인 경험을 만드는 것도 현지화를 준비하는 데 도움이 될 수 있다. 예를 들어, 단순한 언어를 사용하고 불필요한 성별 참조를 피하고 다양한 사람들을 대표하며 고정관념과 문화에 특화된 콘텐츠를 피하는 것은 더 많은 언어로 현지화된 버전의 앱을 만들 수 있는 좋은 위치에 놓일 수 있다. SF Symbols를 사용하는 것은 현지화를 간소화하는데 도움이 될 수 있다. SF Symbols를 포함하는 것은 왼쪽에서 오른쪽. 오른쪽에서 왼쪽으로. 모두 읽을 수 있다.
앱과 관련된 콘텐츠를 현지화할 때 색상을 사용하는 방법에 대해서도 알고 있어야 한다. 색상은 종종 문화적으로 특정한 의미가 강하기 때문에 지원하는 각 지역에서 특정 색상에 대해 사람들이 어떻게 반응하는지 알아내는 것이 중요하다. 예를 들어, 어떤 곳에서는 흰색이 죽음이나 슬픔과 관련이 있는 경우도 있고, 어떤 곳에서는 순수함이나 평화와 관련이 있을 수도 있다. 색상을 커뮤니케이션 방법으로 사용하는 경우 색상 선택이 각 버전의 앱에서 동일한지 확인해봐야 한다.
People expect to customize their device by choosing a language for text and a region for formatting values like date, time, and money. To welcome a global audience, first prepare your app to handle languages and regions other than your own — a process called internationalization — and provide translated text and resources for specific locales. For an overview of internationalization, see Expanding your app to new markets; for developer guidance on localization, see Localization.
Creating an inclusive experience can also help you prepare for localization. For example, using plain language, avoiding unnecessary gender references, representing a variety of people, and avoiding stereotypes and culture-specific content, can put you in a good position to create versions of your app localized into more languages. Using SF Symbols for the glyphs in your app can also help streamline localization. In addition to providing many language-specific glyphs, SF Symbols includes glyphs you can use in both left-to-right and right-to-left contexts; for guidance, see Right to left.
As you localize your app and related content, also be aware of the ways you use color. Colors often have strong culture-specific meanings, so it’s essential to discover how people respond to specific colors in each locale you support. In some places, for example, white is associated with death or grief, whereas in other places, it’s associated with purity or peace. If you use color as a way to communicate, make sure your color choices communicate the same thing in each version of your app.
+) HIG를 공부하고
사실 해당 부분을 공부할 때에는 해당 주제가 뭘 말하는 건지, 무슨 느낌인지 감이 잡히지 않았는데,,
공부(번역..?)를 다 하고 다시 읽어보니, 해당 주제에서 뭘 말하려고 하는지 느낌이 왔다. 애플의 소프트웨어는 모든 사람이 접근하고 사용할 수 있기 때문에 사람들을 최우선으로 생각해야 한다는 것이다! 잘 디자인된 앱의 핵심은 결국 모든 사람들에게 동일하게 간단하고 직관적인 경험으로 다가가야 한다는 것이다. 어조도 중요한 부분임을 깨달았는데, 특정 어조를 사용하기보단, 앱에 적합한 스타일에 맞춰 어조를 사용해야 한다는 것이다. 유머도 함부로 사용하지 말아야 하고, 너무 어려운 단어를 사용해서도 안되고,, 하나하나 꼼꼼히 고려해야 한다는 것이다.
실제 사용하는 어플들을 찾아서 어조를 봤는데, 정말 앱의 특성에 맞게 어조가 설정된 걸 이제야 발견했다. 그만큼 앱을 사용할 때 어조가 그만큼 그 어플과 잘 어울린다는 사실이기에 발견하지 못했다고 생각한다. 한 번도 프로그래밍을 하며, 어조에 대한 고민을 해본 적이 없고, 디자이너의 영역, 기획자의 영역이라고 생각했지만, 달리보아 프로덕트를 개발하는 개발자로서 이러한 요소 하나하나 들도 전부 고려하는 것이 다른 개발자들과 차별화된 요소가 될 수 있다고 생각한다.

HIG ) Inclusion
안녕하세요 :) Zedd입니다. 이번에 HIG에도 다양한 내용이 업데이트 되었는데요. (Human Interface Guidelines > What’s New 참고) 그 중 Inclusion을 보려고 합니다. Inclusion 포용적인(포괄적인) 앱(inclusive app) →
zeddios.tistory.com
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